Hantarkan pendapat  kepada Borang maklumbalas / Borang maklum balas1  SMS 012-6544762 atau email editor1 yahoo messenger : anuarmohdnor@yahoo.com

yahoo messenger untuk menghantar mesej ke Anuar Mohd Nor - anuarmohdnor@yahoo.com
 



ANUAR MOHD NOR
012-6544762
View Internet explorer

 

Transkrip ini di perolehi dari  http://www.anwaribrahimblog.com/ . Komen Anwar ibrahim mengenai kenyataan yang terpapar dalam laman ini mengenai peletakan jawatan Rahman Othman sebagai Bendahari PKR dan tindakan beliau menggesa agar PKR dibubarkan

Semut menanyakan:

DSAI ingin saya bertanya bahawa apakah benar apa yang diberitakan oleh laman web UMNO-Reform dimana keluarnya saudara Abdul Rahman Othman daripada parti keadilan rakyat adalah kerana mereka mendapat tahu bahawa pimpinan tertinggi keadilan berniat untuk menyertai umno… Lebih menampakkan bahawa dakwaan itu semakin hampir kebenarannya apabila saya melihat kata-kata DSAI yang selalunya tidak menyalahkan umno dalam setiap ceramah saudara…cuba komen sedikit…wassalam

guest 1070

Jawapan Anwar Ibrahim

Demikian telahan dan tohmahan mereka selama ini. Sabelum ini ada aktivis yang keletihan dan memilih menyeberang ka UMNO. Saya telah tegaskan pendirian saya untuk bersama Keadilan dan meneruskan agenda reformasi.  UMNO sekarang tenat dengan rasuah, penyelewengan dan persengketaan pimpinan. Saya menyerang dasar dan pimpinan UMNO dan tidak ahli UMNO. Pendirian ini tidak berubah dari dulu.

 

 

SMS dan yahooM diterima

   
 

SMS diterima : Kuasa Asing memiliki kepentingan strategik - terbaru Air Asia yang akan memulakan 99 laluan domestik 1hb Ogos 2006 ini. Temasuk ada 6% sekarang. Bulan lalu PSA beli 20%, Hutchison yang memilik 30% Westport. Kepentingan Singapura ini baik dalam Proton (04)TM (mas 04) Aliance Bank ( mac05) dan lain - lainnya berlaku pada zaman Pak Lah.

YahooM : graffiti23@gmail.com Pesanan: Kemelut Yang Melanda Tun dan Pak Lah adalah angkara "The Three  Stooges". Siapakah "The Three Stooges" yang dimaksudkan, Mereka adalah Khairi Jamaluddin , Norza Zakaria dan Azim Zabidi. Ketiga - tiga sahabat baik ini kerap mengadakan perjumpaan secara sulit . Apakah strategi mereka ?

1. Sapu semua projek - projek yang besar dan tawarkan kepada  syarikat-syarikat yang terpilih dan kroni. Contohnya Inai Kiara Sdn Bhd,  Target Resources Sdn Bhd dan TRC Berhad.

2. Masukkan individu terpilih dan kroni di dalam syarikat-syarikat GLC.  Buktinya memang terang dan benar.

3. Ketiga- tiga mereka kini meraih kekayaan melipatkaligangda akibat  aktiviti mereka.

Pak Lah dan Tun sebenarnya tidak bersalah . Kesemua kemelut yang melanda  kepada kedua - dua pemimpin dan bekas pemimpin negara ini adalah di  sebabkan oleh "The Three Stooges". Yang merana adalah kita. Projek tak ada , Pendapatan tak ada , Hidup  Merana. Yang Bergembira adalah "The Three Stooges" Projek Berganda, Pendapatan  Berganda , Hidup Mewah senantiasa , Naik Kuda bersama2. Yang dapat nama busuk semuanya Pak Lah dan Tun .

 

 

Kita anak Malaysia

   oleh vijaydigi@yahoo.com    Melayu - lembu kenyap asal dapat makan    


Kenapa seharusnya sekarang wujud pelbagai rintangan, pelbagai persimpangan, pelbagai pertelingkahan diantara kita semua sedangkan dari tanah yang sama-sama tumpah darahnya. Walaupun saya berada diluar negara, saya tidak dikenali sebagai orang Hindu tapi sebagai orang Hindu Malaysia. Saya amat berbangga kerana seperti di tempat kerja saya (Haiti), hanya saya seorang dari Malaysia dan dihormati ramai kerana sikap serta pendirian saya sebagai anak watan Malaysia. klik sini

 

 


Prinsip kebenaran wahyu dan sunnah sudah terlalu jauh dibuang. Begitu juga dengan prinsip-prinsip kebenaran yang lain sudah tiada nilainya dalam bangsa ini. Kebenaran yang diterima oleh bangsa ini ialah 'siapa yang boleh memberi sesuatu'. Penyakit ini telah diamalkan secara menyeluruh oleh sebahagian besar bangsa Melayu. Dari orang kampung sehingga para ahli akademik dan golongan profesional.Adakah masih ada orang Melayu sanggup menggadai jiwa dan raga 'mati' dalam berjihad dan perjuangan? klik sini

 

DIMANA SHAFIE AFDAL? ADA INFORMASI? Beritahu kami. Datuk, gula masih tidak ada. Nak tukar gaya hidup pula bukan bermakna gula tidak ada langsung dalam pasaran. Lepas satu - satu. Peningkatan Index Konsumer masih melambung. Tindakan mengawal kenaikan harga yang Datuk janji kini terbengkalai. Semua harga barang naik. Rakyat mahu tanya - Datuk hilang kemana? Datuk turut mencari DAMAI ABADI ke atau hanya nampak kelibat bila mahukan populariti. Bagi pelayar www.umno-reform.com apa kata kita bercerita mengenai perkembangan ekonomi yang pesat dimaklumkan berbanding dengan peningkatan inflasi,  Indek Konsumer dan kehilangan Datuk Shafie Apdal dalam negara sedang menghadapi skandal kehilangan gula yang masih belum selesai?

 

Suara rakyat - email diterima

   
 
  • email diterima : wartawan LR Setiausaha Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Abdul Rahman Dahlan  berkata kenyataan Pas itu jelas membuktikan parti itu sememangnya cuba  mengambil kesempatan menangguk di air keruh. Tegas beliau dalam hal ini bukannya Pas sedia memaafkan Tun Dr Mahathir  sebaliknya Pas sepatutnya memohon Pas atas segala tindakan yang telah  dilakukan terhadap bekas Perdana Menteri itu sebelum ini. klik sini
     

  • email diterima jawapan kepada coconut : Soal siapa yang membawa kemerdekaan tidak penting, soal penduduk awal  soal pendatang perlu dikaji, kaum mana yang dibawa masuk untuk membantu  dalam mempertingkatkan ekonomi negara pada waktu itu. Lama kelamaan  diserap kerakyatan sebagai kerakyat Malaya. Jika di Indonesia, di dalam  kad pengenalan diri mereka, walaupun dibahagian "kewarganegaraan" mereka  Indonesia, namun begitu, disebelahnya tetap di letakkan didalam kurungan  (asing). Maka dengan itu mereka sukar untuk lupa diri. klik sini
     

  • email diterima jawapan kepada Vijaya Kumar : Ini bukanlah mengenai peperangan agama, ini adalah hanya  menjawab dakwaan saudara yang tidak tepat sama sekali. Sekiranya  pegangan agama kuat, jenayah yang melibatkan kaum saudara tidak akan  wujud. Akhir ini, boleh dikatakan tidak semua kaum yang memelihara  agamanya dengan betul. Masing-masing lebih enak dengan membuat  perkara-perkara yang durjana atas kehendak diri sendiri serta memuaskan  nafsu mereka terhadap apa yang diinginkan. klik sini

 

Shamsol Bahrin Haron" <shamsol@iiu.edu.my>
Date: Fri 07/07/06 01:19 AM
Isu mengenai Kerajaan mendiskriminasi Agama Hindu

Assalamualaikum,
Saya memohon maaf kepada semua pihak di atas kesilapan saya menulis artikal tersebut.Saya harap Editor menarik balik artikal saya. Saya akan lebih berhati-hati dalam menulis atau menghantar artikal. Sekian terima kasih.

Bekas Bendahari Parti Keadilan Rakyat  Rahman Othman - Rasuah Dalam Parti berleluasa


Parti Keadilan Rakyat Malaysia - penuh dengan rasuah? Demikian kata - kata Abdul Rahman Othman yang telah meletak jawatan sebagai Bendahari PKR dalam akhbar New Straits Times hari ini - 07 Julai 2006. Rahman yang kali terakhir dilihat bersama - sama pemimpin PAS menyertai Dialog Bersama Tun Mahathir Mohamed di Taman Melawati pada 24-06-2006 di kecam kehadirannya oleh kepimpinan Keadilan termasuk Anwar Ibrahim. Di maklumkan kepada kami tindakan beliau menggesa agar parti  Parti Keadilan Rakyat dibubarkan kerana rasuah adalah kemuncak krisis beliau dengan Penasihat Parti Anwar Ibrahim. Sebelum ini Abdul Rahman dikatakan antara penentang kemasukan PRM - Parti Rakyat Malaysia dalam Keadilan. Kabar angin bahawa beliau menyertai PAS memang sudah kedengaran. Abdul Rahman Othman dan Saifuddin Nasution adalah antara kepimpinan Keadilan yang hadir pada Majlis Dialog bersama Tun Mahathir. Saifuddin juga menurut kabarnya tidak berpuashati dengan Parti Keadilan Rakyat. Desas desus beliau berselisih pendapat dengan Penasihat Parti Anwar Ibrahim memang tersebar luas. Ditanya kepada salah seorang anggota kepimpinan parti ( bahagian) kenapa ini berlaku, sambil berseloroh beliau berkata, tanda - tanda besar beberapa kepimpinan akan menyertai UMNO. Bukan sahaja kerajaan atau UMNO pandai bersendiwara tetapi PKR juga dengan pengalaman dalam UMNO pandai bersendiwara. Bukan susah, panggil orang besar - besar Keadilan, buat isu, bubar KEADILAN lepas itu masuk UMNO.  
 

 

Gambar diambil oleh www.umno-reform.com


Dalam kemelut yang semakin menjadi - jadi. Hari ini timbul pula pemain baru Tajuddin Ramli, yang akan terus memberi tekanan kepada Bekas Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamed, mengheret masuk Daim Zainuddin dan akhirnya akan mula membongkar isu - isu Bank Negara yang akan melibatkan orang  - orang seperti Tan Sri Noh Mohamed Yaacub, keadaan UMNO semakin hari semakin bertambah kritikal. Sun hari ini melaporkan Tajuddin alleges secret dealwith Dr M and Daim klik sini.
 

 

Sementera itu Datuk Najib dalam laporan www.malaysiakini.com semakin berang. Ini kenyataan beliau bila ditanya mengenai MAS pembelian saham melebihi harga pasaran  - Najib memaklumkan " He said he only aware of the buying back of the MAS shares in 2000 by the government from Naluri at RM8 a share (above market price of around RM3) as the “... cabinet was informed”.

Bila diasah lagi Najib naik berang  " When asked whether Mahathir and Daim’s alleged instruction was considered an abuse of power and action be taken, Najib answered: “Enough, enough ....”

He was clearly agitated when the media pressed him for further comments.

“I don’t want to talk about it anymore, I told you whatever needs to be told. Can you understand English or not?” he blurted out

Najib semakin tertekan -  Najib juga akan meninggalkan Tun Dr Mahathir tanpa mengetahui nasib dirinya sendiri. Kenyataan beliau juga menggambarkan seolah - olah keputusan pembelian semula saham MAS dibuat oleh Mahathir sendirian dan kabinet hanya dimaklumkan. Najib pasti meninggalkan Tun Mahathir untuk menyelamatkan politik beliau - satu soalan "selamatkah politik Najib".

Namun yang paling penting - indikasi bendera UMNO terbalik yang kami rakam tadi.
 

 


gambar dan isu ini  di perolehi dari klik sini
Pada 5 Julai 2006, 8.00 malam, Datuk Zahid Hamidi, Timbalan Menteri Penerangan, menyampaikan ucapan kepada para pelajar baru Universiti Malaya.

"Adakah wajar Datuk bercakap memperkecilkan seorang pemimpin yang telah menyumbangkan jasa bakti selama 22 tahun untuk negara ini?" tanya seorang mahasiswa baru Universiti Malaya dari etnik Cina kepada Zahid Hamidi.

Pertanyaan demikian muncul setelah Zahid menyalahgunakan ucapan beliau kepada mahasiswa baru universiti Malaya untuk memberi bayangan seolah-olah Tun Dr. Mahathir agak pelupa dan lemah ingatan setelah berusia lebih 80 tahun.

Zahid yang tergamam dengan pertanyaan tersebut hanya mampu menyeru supaya semua pihak memberi sokongan kepada kepimpinan hari ini.


 

 

Isu mengenai Kerajaan mendiskriminasi Agama Hindu ini menerima pelbagai reaksi  

   pendapat umum

 

  • email diterima gudanggaram_16@yahoo.comSemua orang tau, sekiranya IFC itu di tubuhkan maka rosak lah agama Islam ini, dalam kes Lina Joy lawan Majlis Agama Islam Wilayah, kenapa dan mengapa kerajaan nak layan sangat kes macam tu, bila mahkamah syariah dah buat keputusan dah la, kenapa nak layan sangat.... sebenarnya kerajaan mampu untuk menutup mulut mereka-mereka yang sejak dari dulu lagi tidak puas hati dengan agama Islam, tapi ntah lah kenapa kerajaan tak serius nak buat, saya minta pada semua orang-orang MELAYU supaya sensitif la tentang perkara ini, tak kira la kita ni berlainan fahaman politik ke apa ke, ini soal agama kita, takan kita nak buat dekk je bila bangsa dan agama lain menghina dan memperlekahkan agama kita. klik sini
     

  • email diterima vijaya kumar <vijaydigi@yahoo.com> Dan sebagai kata terakhir, perkara sebegini bukan penindasan terhadap agama seperti yang dikatakan oleh Johan Ibrahim tetapi ia adalah sebenarnya " Diskriminasi Perkauman " secara tidak langsung. Memang benar setiap penempatan mempunyai kuil tapi itu menunjukkan betapa teguh pendirian serta pegangan agama yang kami punyai. Kalau setiap pokok atau busut , kami bina kuil, apa pula sebabnya Masjid dibina di sebelah Hospital. (sebagai contoh sebuah masjid disebelah Hospital Besar Ipoh). Hospital atau rumah sakit adalah bertujuan untuk mendapatkan rawatan untuk penyakit dan bukannya sesuatu tempat untuk beribadat. klik sini
     

  • email diterima  rnadesan@yahoo.com Being a multi racial country, there must be tolerance and understanding. He has totally failed to realise the reasons for the Indians to fight for their rights because whatever rights we had some years ago are being taken for granted in recent years and has been eroding. klik sini
     

  • email diterima jambolseven@gmail.comSebelum ini, kita juga pernah dikejutkan dengan berita-berita pergaduhan kaum antara India dan Melayu contohnya seperti di Kampung Medan. Terdapat beberapa cerita berikutan dengan peristiwa itu yang telah dilenyapkan oleh media bagi memelihara perpaduan kaum yang telah tercalar pada waktu itu. Namun dakwaan ini boleh dikatakan tepat kerana, sekiranya tiada angin, masakan pokok akan bergoyang. klik sini
     

  • email diterima c0c0nut@inbox.com Kalau nak hujahkan pendapat Shamsol nie lain kali, pakai akal fikiran tue sikit.. sia-sia jer aku bayar cukai untuk hang belajar tinggi-tinggi tapi perangai macam Indon jugak.. Kiter nie nak hidup harmoni.. kalau ader rasa tertekan tue, bawak berbincang ngan cara elok.. kalau perangai macam nie masih nak kejar Wawasan 2020, dah tentu lagi tak menjadi.. Bak kater pepatah abad 21.. Kalau nak selamatkan antara Melayu dengan anjing, cuba fikirkan, yang maner mudah lupa jasa..klik sini

 

 

Adakah pertahanan udara negara begitu rapuh ?

 

LOMPAT MELAYU LOMPAT, LOMPAT LAH TINGGI-TINGGI

Ini baru dari sudut pertahanan udara, belum lagi di sentuh dari sudut pertahanan darat dan laut. Justeru itu Kementerian Pertahanan haruslah melaksanakan Dasar Pertahanan Negara yang dapat meyakinkan rakyat bahawa negara kita Malaysia mampu mempertahankan diri dari sebarang ancaman luar. klik sini

 

 

 Pada masa yang sama, penyokong PERIKATAN berkumpul di rumah Menteri Besar Selangor, Dato' Harun Idris, yang ketika itu terletak di Kampung Baru, di Jalan Raja Muda Abdul Aziz. Adakah mereka berkumpul kesedihan atau berkumpul untuk merancang? Apa-apa pun 3 hari selepas kekalahan PERIKATAN, insiden 13 Mei pun berlaku. Apakah ini impak pada kekalahan UMNO? klik sini
 

Pak Lah derhaka, Mahathir derita , Anwar ketawa

BONGKAR SAID, JANGAN TAK BONGKAR

Ramai pemimpin UMNO yang pernah bersekongkol, pernah cium tangan Mahathir akan mati bergelimpangan ‘di telan mati emak, di luah mati bapak’, mati mesti mati punya. Apakah ini hukum karma atau sudah dirancang? Jerat tak lupa pelanduk. Anwar senyum ketawa, lu tahu, gua tahu punya. Jangan mengaku pesan peguambela, kalau mengaku peguam tak ada kerja. Itulah yang bermain dikepala saya. klik sini
 


Di dalam menjawab soalan wartaman di TV3, minggu lepas, beliau menafikan serangan beliau ini berdasarkan kepada 'DENDAM', lalu beliau berkata, ia semata mata kerana pembaziran wang rakyat. Nah...akhirnya Mohd Said sudah mula berjuang untuk rakyat dan bukan lagi berjuang untuk BINYU SOF ENTERPRISE - nya. klik sini
 

 

 

Kalaulah AKU MAHATHIR untuk menjawab soalan theedgedaily

KLIK SINI

Projek ORANG TENGAH Zam penuh tandatanya

 

Penyakit Masyarakat - Punca dan Ubatnya


Najib khabarnya tidak berpuas hati dengan tindakan Zam, apabila beliau dibiarkan berada dalam kegelapan. Zam dikatakan telah menerima amaran dari Najib. Dan setelah mengadap Najib, Zam terpkasa mengeluarkan kenyataan bahawa inisiatifnya itu adalah inisiatif peribadi, tidak ada kena mengena dengan parti ataupun kerajaan..klik sini

 

 


Mereka "TERPERANGKAP" dalam sangkar kehidupan harian mereka; terpinga-pinga, tercungap-cungap dalam kelemasan hidup ciptaan manusia ini, dan langsung berserah serta mengikut saja arus yang membawa mereka ke mercu matlamat mereka yang ingin berkuasa dan menguasai mereka. Klik sini

 

 

Suara rakyat - SMS, YahooM dan email yang diterima

   



Email diterima : Saya cukup geram membaca artikal Persatuan Hindu2 Semalaysia seperti di laporkan di Malaysiakini.Memang tak sedar di untung bangsa paria nie,Dah bagi duduk aman damai mcm2 cerita di burukkan tempat tinggal mereka.Apa yg kita tindas mereka,Thaipusam mereka raikan tampa ada kekecohan pun.Walaupun perayaan mereka sebenarnya menyusahkan orang lain.klik sini


yahooM wartawan LR Pesanan: Presiden UIA, Sanusi Junid belasah kerajaan, Khairy, Nazri masa  rasmi Diskusi Undang-undang & Isu Semasa anjuran Law Center UIA. Dia  pertahan tindakan Dr M kritik kerajaan. - maklumat dari agen wartawan LR

SMS diterima : Saya kecewa dengan Pertubuhan Hindu yang menagih simpati di India merayu agar pihak antarabangsa mencampuri urusan Malaysia. Ini satu tindakan khianat pada negara.


Email diterima Pak Lah ni dah jadi buah mulut orang. Mereka tahu dia tidak patuh kepada masa, selalu datang lambat, bercakap berulang-ulang, tidak berisi, membosankan, tidak suka membaca (surat rasmi yang ringkas pun, menurut cerita yang saya dengar, dia tidak membacanya), tidak tegas, suka melepaskan tangan, berserah kepada orang lain untuk mengambil tindakan (dan jika orang lain itu tidak mengambil tindakan, dia tidak buat apa-apa, dia biarkan sahaja). klik sini


 

 

Pernah nampak pondok - pondok polis sebegini - siapa yang rugi?

   


Pondok polis - tinggalan

Semakin banyak pondok - pondok polis tinggalan seperti ini kelihatan. Setidak - tidaknya kami terlihat 2 pondok sebegini terbiar. Satu di Taman Permata Hulu Kelang dan satu lagi di Gombak. Pondok - pondok ini pada asalnya mempunyai unit pendingin udara dan kini hampir semua yang boleh diambil dan dijual ke peraih besi buruk telah diambil.  Duit siapa yang hilang - duit kerajaan ! Dari mana datang duit kerajaan ini - dari kita rakyat Malaysia.

Ini mungkin datang dari satu perancangan yang tidak jitu - longgar dan ahkirnya hanya mengundang kerugian. Siapa yang bertanggungjawab dalam menghabiskan wang rakyat ini? Berapa banyak pondok - pondok sebegini yang terbiar? Adakah ini hasil dari kebijakkan kita mentadbir wang rakyat .
 

 Agama kami ditindas - kata mereka     Johan Ibrahim    Suara Rakyat - email    


Tidak habis - habis kumpulan Hindu ini mendesak seperti tidak tahu berterima kasih. Ini adalah salah satu artikel dalam www.malaysiakini.com yang bagi saya menunjukkan ekstrimis pengiat agama yang ada. Kumpulan ini bukan sahaja bertindak mencabar dalam negara tetapi bertindak memburuk - burukkan kita di media antarabangsa sebagai negara yang menindas agama mereka. Kita lihat cara mereka memburuk - burukkan Malaysia di luar negara.  - "We hope the international community will come to our rescue and act accordingly and urgently in the general interest of the public to protect the ethnic Hindu minority community in Malaysia," said PW Moorthy, chairman of Hindu Rights Action Force klik sini

 

 


PASIR dan JAMBATAN, dua sengketa satu punca. klik sini

ZAM Sahkan Pak Lah penakut klik sini

Budi bahasa budaya kita. Mahu dijajah kembali ? klik sini

YahooM diterima : Assalamualaikum Anuar, setuju dengan sdra bahawa yang penting ialah kemakmuran rakyat. Boleh ke kita percaya lagi pada UMNO yang asyik bersengketa hanya kerana pangkat dan kuasa, tidak pernah bergaduh bila isu membela rakyat?

 

ORANG TENGAH" adalah USAHA TUTUP DOSA UMNO.

 

Suara rakyat - email


Penubuhan Suruhanjaya Penyiasatan dan perlantikan 'ORANG TENGAH' adalah dua kaedah yang sama, cuma kaedahnya saja berbeza bergantung kepada masalah yang dihadapi.

Namun tujuannya tetap serupa, untuk menipu rakyat, mengalihkan fokus dan menutup kesalahan para pemimpin. Ramai pemimpin yang masih bebas sehingga kini walaupun pembaziran dan penyelewengan melibatkan wang rakyat mencapai angka berbillion-billion ringgit.

Akibatnya, rakyat yang terpaksa rakyat berhadapan dengan masalah ekonomi, negara berhutang, kutipan cukai cara paksaan dan pembayaran denda semata-mata untuk menampung perbelanjaan boros kerajaan dan pemimpin. klik sini

 


Email diterima Sungguh memalukan apabila orang Melayu menjatuhkan maruah dan air muka  orang Melayu yang lain dan pada waktu yang sama bangsa asing pula  berbangga dan memuji kewibawaan dan ketegasan orang Melayu yang  dijatuhkan maruahnya. Apa tugas dan tanggung jawab kita?? klik sini

Prowaris : Seluruh Ahli Barisan Peneraju dan Majlis Penasihat Pergerakan Profesional Melayu & Pewaris Bangsa (ProWaris) menadah tangan dan bersyukur kepada Allah SWT kerana cadangan ProWaris Malaysia diterima oleh Tun Dr Mahathir Mohamed. klik sini

 

Dikatakan akan menjadi orang tengah untuk menyelesaikan perbezaan pendapat antara Pak Lah dengan Dr Mahathir. Mampukan beliau?

KADIR: Pak Lah tolonglah!

 

NAJIB: Orang tengah apa?


Tun sebagaimana yang dinyatakan oleh Kadir sendiri bukanlah menegur untuk merampas kembali kuasa, Tun sendiri mengakui bahawa beliau pun sudah sampai ke penghujung usianya. Begitu juga Matthias yang kini seorang penulis dan peguam yang berjaya (tetapi sanggup dipenjarakan kerana mempertahankan apa yang beliau nyatakan). Dan demikian juga Kadir sendiri yang sudah cukup berjaya dan berpuas hati klik sini
 

 


Pelik sungguh melihatkan gelagat pimpinan Umno ini, beberapa hari lepas apabila Nazri Aziz  mengeluarkan kenyataan agar Tun keluar sahaja dari Umno, mereka ini turut mengambil bahagian  menyerang dan mengkritik Tun.

Tetapi apabila Zam terbit dengan cadangan ORANG TENGAH ini  tiba-tiba terhoyong-hayang pula bagaikan lalang ditiup angin, masing-masing tukar pendirian  bersetuju pula.
Klik sini
 

 

 SMS di terima    hantarkan SMS anda ke 012-6544762


SMS diterima 7.25 pm (02-07-06) - Tuan editor : kami ingin memaklumkan bahawa terdapat tindakan untuk membuat CD bagi menggariskan kesalahan - kesalahan Tun Mahathir untuk diedarkan kepada rakyat umum. Kami juga ingin memaklumkan bahawa senarai 12 syarikat yang mempunyai pertalian dengan Tun turut disiasat.

SMS diterima 8.25pm (02-07-20060) Isu krisis Pak Lah vs Mahathir . 1. Perkara pokok Pak Lah mungkir janji dengan Tun 2 bulan selepas jadi PM . Orang Islam mana boleh mungkir janji. 2. Kenapa mahu pakai orang tengah . Pak Lah sendiri patut jumpa Tun dan selesaikan masalah. Tun M pun jumpa Almarhum Tunku Abdul Rahman dan cium tangan. 3 Orang semua tahu, tidak ada siapa boleh pengaruh Tun. Pembangkang atau Ibrahim Ali jauh sekali. Tun a man of his own, dia tak cakap kalau tidak ada maklumatlengkap dan detail. 4. Ketahuilah Scomi sudah bolot habis , tanpa tender , direct nego pun tidak . 5. Kalimullah dan Khairy juga pulon habis . Ini makluman asas untuk tuan  dan rakyat tahu.

 

 

Merintis Jalan Perdamaian

 

 


Malah sehingga hari ini, setelah peralihan pentadbiran dari Tun Dr Mahathir kepada Datuk Seri Abdullah Hj Ahmad Badawi , Luka Rakyat yang merupakan satu slogan yang dibawa oleh NGO Teras Pengupayaan Melayu masih terus menjadi inti perjuangan kerana  setakat ini tidak nampak sebarang perubahan berlaku malah semakin keadaan semakin menekan dan luka masih terus berdarah. Oleh itu www.umno-reform.com akan bertindak berlainan dari www.malaysia-today.com yang mengatakan bahawa laman itu tidak akan ada kawan selain dari hanya memperuntukkan makna kebebasan media. Bagi www.umno-reform.com kawan - kawan adalah suara - suara kecil rakyat yang sedang berhempas pulas menentukan hidup - supaya suara sayup didengari - laungan pedih kehidupan terdengar dari dibisukan. Oleh kerana itu tugasan bukan hanya melibatkan diri dengan memberi ruang kepada semua untuk bersuara tetapi bersahabat - bersekongkol dengan rakyat kecil khususnya dalam UMNO untuk mereka mengetahui dan memahami, perlantikan kepimpinan adalah kuasa mereka dan jangan ianya dijual kepada tradisi ciptaan individu yang hadir hanya untuk  terus memegang kuasa tetapi membelakangi amanah rakyat. klik sini

 

 

Pak Lah vs Mahathir

 

MP guna kuasa serang kakitangan awam

 

PM vs TDM vs DSAI


Sampai bila kita nak mendidik minda anak bangsa kita kalau terlalu banyak retorik. Bukankah UMNO berjanji untuk telus, terbuka, glokal dan macam-macam lagi. Baru satu soalan keluar dari bekas Perdana Menteri semua dah emosi. Ini belum Bush kritik lagi.

Persoalannya sangat mudah beberapa persoalan telah dikemukakan oleh Tun Mahathir, jadi di dalam negara yang demokrasi ini terserahlah samada kita nak menjelaskan atau tidak.

Itu sahaja. Kalau dirasakan rakyat wajar menerima teguran Tun Mahathir maka mintalah barisan teratas menjawabnya. klik sini

 


Apakah ini Wakil Rakyat yang kita kehendaki? Saya ingin bertanya kepada Rakyat Malaysia khususnya di Kawasan Jasin?

Kalau begini orang yang kita pilih untuk menduduki Parlimen nampak gaya Parlimen kita akan menjadi sama tarafnya dengan perbahasan di Mesyuarat UMNO Peringkat Bahagian???

Sama-samalah kita fikirkan. Kepada UMNO sendiri apakah kualiti sebenar dalam pemilihan calun untuk duduk di Parlimen.

Jika ingin terus mendapat mandat dari golongan profesional cubalah cari calun yang lebih berakal sedikit.  klik sini

 

 


Kalau ditakdirkan pilihanraya diadakan sekarang saya yakin 100  peratus yang UMNO/BN akan terus mengekalkan majoriti dua pertiganya.

Seperkara lagi yg ingin saya timbulkan di sini ialah sikap pemimpin  negara kita khususya pemimpin melayu dari UMNO yang tidak pernah belajar  daripada sejarah.

Kita semua tahu Singapura jatuh ke tangan British  kerana sikap pemimpin melayu pada zaman itu yang sanggup menjual  negerinya hanya kerana duit.
klik sini

 

 

Suara Rakyat - email    Suara rakyat  email


From: "Azruddin Mohd" <namakudin82@yahoo.com>
Subject: Nazri  Zainuddin
To: anuarmohdnor@yahoo.com

Nazri mesti menanggung akibat.Saya bukan penyokong mana-mana pihak tetapi tindakan NAzri membuatkan saya memandang hina semua ahli politik.Tambahan lagi, kes MB JASIN yang sering keluar didada akhbar.Sangat MEMUALKAN. Tindakan Zainuddin yang ingin menggunakan orang tengah harus dipuji.Walau ada masalah,kita masih boleh selesaikan dengan baik. klik sini


Tidak setuju dengan Azmin

Syabas kepada Sdr. Saifuddin Nasution yang bersikap lebih terbuka. Sebagai pimpinan politik, sila turun padang, lihat dengan mata kepala sendiri, bukan main komen dengan dengar saja dari pihak ketiga! klik sini

 

 


Semua rakyat malaysia sepatutnya mengucapkan syukur kehadrat Ilahi  kerana-NYA telah membantu negara kita dengan mempunyai seorang pemimpin  yang berwibawa iaitu Tun Dr. Mahathir Mohammad.

Rakyat Malaysia sepatutnya berfikir kearah bagaimana hendak memajukan negara yang kita sayangi ini. Dan bukan memikirkan bagaimana hendak  menjatuhkan seseorang.

Apa jua kenyataan yang dikeluarkan oleh Tun M ada baiknya. Rakyat Malaysia masih asyik memikirkan perkara yang negatif  sahaja.

Mereka masih dibuai mimpi indah kerana kesenangan yang dikecapi  mereka sekarang ini. Walhal mereka tidak sedar Tun M yang telah  menyumbangkan idea untuk menyelamatkan apa yang mereka ada sekarang ini. klik sini
 


 
 
 


 

  • Melayu Perdana dan Melayu Hamba
  • Perjuangan bangsa Ketuanan Cina 11
  • Maka yang tinggal hanya alasan
  • Ketuanan Cina
  • Cara berbeza ARAH sama
  • Bak kata Melayu
  • Cabaran Pak Lah
  • Definisi Pak Lah 1
  • Definisi Pak Lah 2
  • Definisi Pak Lah 3
  • Masa
  • Elitis Pemilik
  • Lupa
  • Cerita2
  • Kemakmuran

 

Klik sini
Klik Sini
Klik Sini
Klik Sini
Klik Sini
Klik Sini
Klik sini
Klik Sini
Klik Sini
Klik Sini
Klik Sini
Klik Sini
Klik Sini
Klik Sini
Klik Sini

  Blog Anuar Mohd Nor


  

 

 

 

 
 

SMS 0126544762 atau Borang maklum balas

  Blog Sang Kelembai - sila beri pendapat disana klik sini
 
Pautan Berita Malaysia  


Seorang Menteri dan Ahli Majlis Tertinggi UMNO mengatakan bahawa dia hairan melihat Dr Mahathir Mohamed boleh duduk bersama dengan mereka yang pernah menuduh beliau sebagai Firaun.  kehairanan ini mungkin disebabkan kerana Menteri tersebut malah Ahli Masjlis Tertinggi itu sendiri jarang membaca kitab dan mendengar ceramah agama. Kalau mereka rajin membaca dan mendengar syarahan agama sudah semestinya mereka tahu dari mana datangnya asal usul Firaun di muka bumi ini.

'Firaun' merupakan perkataan dari bahasa Arab (al-Qur’an) tentang panggilan Raja Mesir. Ia juga berasal dari Bahasa Mesir Pr-Aa, 'Rumah Besar', bermaksud 'Penghuni Rumah Besar', dengan rujukan khas kepada mahkamah atau istana dan Firaun sendiri sudah berkuasa sebelum kedatangan Islam. Tetapi dari mana asal sebenarnya Firaun?. Bukankah yang menjadikan Firaun itu, seperti dikatakan didalam buku seorang pujangga Mesir yang bertajuk "Qisyasyul Anbiya" adalah dirinya sendiri yang menganggap bahawa dia itu Tuhan dan bukankah ini juga satu kesalahan rakyat Mesir pada masa itu yang bertuhankan Firaun? Mereka tidak pernah mahu mengatakan "La"("Tidak") kepada pemimpinya. Ringkasnya Firaun yang berada di bumi Mesir wujud kerana rakyatnya yang berkehendakan dia begitu dan dalam perpektif UMNO pula, pemimpin UMNO sendiri yang bertanggung jawab menjadikan Dr Mahathir Mohamad sebagai Firaun. Ini membuka dua senario berbeza, satu kumpulan manusia yang mencipta dan bertanggung jawab melahirkan Firaun dan PAS yang cuma duduk berbicara dengan mantan Firaun ciptaan UMNO.

Bila Menteri-Menteri UMNO khasnya Muhyiddin Yasin dan kepimipinan lain berkata, "dahulunya bila Dr Mahathir Mohamed menjadi Perdana Menteri kami memberikan sokongan kepada beliau dan kini Abdullah Ahmad Badawi pula menjadi Perdana Menteri sewajar semua pihak memberikan sokongan kepadanya" jelas membuktikan mereka-mereka inilah yang sebenarnya sedang membina dan melahirkan seorang ketua yang akan menjadi seorang Firaun.

Dr Mahathir Mohamed disalahkan kerana duduk bersama dengan kumpulan mereka yang pernah melabel beliau sebagai Firaun, tetapi sebenarnya orang yang mengatakan Dr Mahathir Mohamed sebagai Firaun adalah lebih mulia daripada orang yang membina, mewujud dan melahirkan Firaun itu sendiri. Pas bertindak "La" atau tidak kepada Dr Mahathir Mohamed semasa dia berkuasa dulu.

Pemimpin UMNO, tidak seorang pun yang berani berkata "selama tempoh dua ke tiga tahun berketuakan Abdullah Ahmad Badawi, kami pernah menolak beberapa cadangan beliau selaku Perdana Menteri, seperti mana juga kami pernah menolak cadangan Dr Mahathir Mohamed, jika kami anggota kabinet dan Ahli Majlis Tertinggi UMNO memikirkan bahawa itu bertentangan dengan kepentingan agama, bangsa dan negara". Malangnya ini tidak berlaku.

Bila Syed Hamid Albar bercakap di Terengganu, mempertahankan sikap UMNO menyokong kepimpinan Abdullah Ahmad Badawi yang dia nafikan menyeret negara ini ke arah kehancuran dan campur tangan negara asing, ini jelas membuktikan bahawa Syed Hamid Albar dan sekutu Menterinya serta pemimpin UMNO yang lain sedang menyediakan atau menyiapkan seorang lagi Firaun baru dan bila Nik Aziz Nik Mat selaku ulama PAS memberi tawaran PAS untuk memberi kerjasama dengan Dr Mahathir Mohamed, dengan sendirinya PAS lebih memahami konsep kepimpinan Islam itu sendiri. Tindakan Dr Mahathir Mohamed berada di dalam dua kedudukan berbeza, satu bercakap secara peribadi atau sebagai warga negara Malaysia dan keduanya bercakap sebagai bekas Perdana Menteri.

Soalnya semasa dia bercakap secara peribadi dan membuat ulasan-ulasan yang diminta daripada beliau oleh media, kenapa tidak pula ada pihak yang hendak bercakap dengannya atau menerangkan isu itu kepada beliau. Tetapi apabila Mahathir bercakap pada 24hb Jun 2006 sebagai bekas Perdana Menteri, kenapa pula beliau diserang dari semua penjuru, sehingga Abdullah Ahmad Badawi, mengatakan dia tidak perlu menjawab kerana dia "ada kerja yang hendak dibuat" tetapi yang sebenarnya kerja yang dia hendak buat ialah pergi bercuti di Perth, Australia dan bagi menghalalkan percutian itu kerajaaan membuat kenyataan pembedahan mengenai pembedahan hidung.


Firaun kita, Dr Mahathir Mohamed dilihat kini sebagai Firaun dari segi projek mewah dengan pembinaan KLIA, Litar Sepang, Proton, Menara Berkembar Petronas dan macam-macam lagi yang ironisnya kini memperlihatkan hasil dari sudut pembangunan negara. Malah projek mewah pertamanya Jambatan Pulau Pinang menjadi contoh satu bentuk keperluan yang kerajaan hari ini akur dan bertindak membina satu lagi jambatan kerana yang ada sekarang tidak mencukupi. Maka bererti Firaun di Mesir mungkin begitu juga, dengan berbagai program kezaliman kepada rakyatnya, projek mewah membuat kuburnya yang hari ini mendatangkan hasil pertukaran wang asing dan pekerjaaan kepada keturunannya di Mesir.

Hari ini Dr Mahathir Mohamed bercakap atas isu yang dia perlu  memberi penerangan kepada serangan yang diperbuat oleh bekas-bekas Menterinya yang menjadikan dia Firaun kerana Menteri-menteri dan pemimpin UMNO berkepentingan sedang menyiapkan seorang Firaun baru. Firaun baru ini tidak seperti Firaun yang yang menerima pandangan tukang nujum bahawa akan ada seorang lelaki yang menghancurkannya, maka diarahkan semua bayi lelaki dibunuh.

Firaun baru yang sedang dipersiapkan oleh UMNO sekarang, agaknya Firaun Hadhari kerana dia tidak membunuh lelaki tetapi dia dengar apa yang dikatakan oleh anak dan menantu dia yang lelaki. Firaun baru ini tidak seperti firaun lama. Dia lebih banyak mementingkan kepentingan anaknya, sebarang tender atau tawaran projek kesemua dibolot oleh anak lelaki atas nama Scomi. Akhirnya, sekarang ini semua Menteri-Menteri sudah tidak ada kuasa atas apa-apa tender, kerana itu Menteri terpaksa akur kepada tuhan baru, kerana mereka sedar mengingkari Firaun ini boleh menyebabkan kehilangan kehidupan yang mewah, pendapatan yang cukup lumayan....maka jawabnya "sokong sahajalah".

Bila kesemua UMNO diarah memberikan sokongan kepada Abdullah Ahmad Badawi, ini memberi pengertian bahawa UMNO membenarkan Abdullah Ahmad Badawi membuat tindakan mengikut seleranya termasuk memberikan apa sahaja perniagaan kepada anak dan menantunya. Begitu juga dengan tindakan menyerahkan kepentingan strategik ekonomi negara kepada Singapura. Dan jika berlaku jangan ada kekesalan kemudian nanti kerana dosa - dosa ini adalah dosa yang perlu dipikul oleh mereka yang melahirkan Firaun baru sekarang ini.

Dahulunya Firaun Dr Mahathir Mohamed bertindak kepada orang yang cuba mencerobohi koloninya tetapi dia tetap menjaga koloninya, ahli-ahli UMNO dapat juga sedikit sebanyak limpahan projek tetapi hari ini ahli-ahli UMNO sekadar menjilat jari. Contohnya yang terdekat di Terengganu, gelombang biru yang diharapkan memberikan indikasi kuat akan menjadi gelombang hitam, bila semua projek besar diberi kepada Patrick Badawi. Maka bertanyalah orang luar Terengganu kepada rakyat Terengganu, "paaa bendanyaaaaaaaa" orang Trengganu ini.

Sang Kelembai: Jika tidak kerana Firaun mengaku Tuhan, mungkin Musa dan Harun tak didatangkan Allah ke Istana Firaun, tetapi Allah mengarahkan Musa supaya bersikap lemah lembut terhadap Firaun. Tetapi Firaun Abdullah Ahmad Badawi, jika bukan dia yang menyerang tetapi menteri - menteri kabinetnya yang bertindak menyerang Firaun lama dengan cara yang biadap, kurang ajar dan betul-betul sebagai pencacai. Itulah agaknya Islam yang ada had dan harinya.


 

 
 
Sisipan Laman
 
 
 
Koleksi Arkib
 

 


 

 




 

 

 

Teruskan menghantar pendapat : Hantarkan pendapat ke  klik sini, email kami di editor1@umno-reform.com atau hubungi 012-6544762

 

 

 


 

 

 


Powered by TagBoard Message Board

Name

URL or Email

Messages(smilies)

Berdaftar dengan laman ini untuk memastikan ianya terus hidup untuk suara kecil rakyat Malaysia. TAIP UR NEWS REG hantarkan ke 36606

 

Search this site or the web powered:  FreeFind
  Site search Websearch | 


Email Login signup Password     

 Januari 2006 - one | two | three | four | Febuari 2006 - Feb1 | Feb2 | Feb 3 | Feb 4 March 2006 - Mac 1Mac06 two | March 3 | March 4| april 01| april 02 | april 03 | april 04 | mei 01| mei 02 | mei03 | mei04 2006 | june 01| june 02 | june 03 | june04 | minggu1 julai 06 |

Penafian editor
Email yang di terima adalah pendapat pelayar dan bukan pendapat peribadi kami di www.umno-reform.com atau editor laman ini.

Kami tidak bertanggungjawab terhadap kiriman dan akan membuat pindaan terhadap artikel yang menggunakan bahasa yang melampau sungguhpun tidak akan mengubah isi atau intipati email tersebut.


www.umno-reform.com 
hubungi kami di 012-6544762 email editor1@umno-reform.com